STICHTING RECAP NIEUWS

Nieuws

Hebben wij wat leuks te melden of zijn we ergens in het nieuws geweest dan laten wij jullie dit graag weten! Mocht je een idee voor onze nieuwspagina hebben laat dit ons dan weten via het contactformulier.

Noest 1.png
Noest 2.png
Noest 3.png

Stichting RecaP

Promofilm Stichting RecaP

Stichting RecaP
Promofilm Stichting RecaP

PromoVideo Stichting RecaP

Het verhaal van RECAP

Oktober 2020 RecaP en Biodiversiteit

Als trainee voor de Gemeente Arnhem werkt Anne Luijten op dit moment aan een opdracht rond het vergroten van biodiversiteit. Heel belangrijk, want samen met klimaatverandering is biodiversiteitsverlies een van de grootste problemen van deze tijd.

De eerste concrete resultaten zijn de webpagina arnhem.nl/groenebuurt, waarop Arnhemmers gemakkelijk kunnen zien hoe ze bijvoorbeeld een boomspiegel of geveltuintje adopteren, en onderstaande biodiversiteitspakketjes: een vogelhuisje met daarin o.a. een inheems biologisch bijenbloemmengsel voor in je tuin (dankzij de De Stadskeuken!) en een brochure met tips & tricks om de biodiversiteit in je eigen tuin/buurt te vergroten. De vogelhuisjes zijn gemaakt van #ArnhemsStadshout, door verschillende sociale werkplaatsen in Arnhem o.a. Siza Stichting RecaP. Het idee kwam van verschillende groene organisaties & bewonersinitiatieven in de stad en hebben we samen verder uitgewerkt. Het pakketje is nu al te koop op

Molenplaats Sonsbeek. Meer locaties volgen binnenkort. Een mooi project om aan te werken!

#arnhemvoorbiodiversiteit

September 2020 DZDP

December 2019 DZDP

Schermafbeelding 2020-01-07 om 22.13.55.

In 2019 zijn wij de gelukkige en trotse winnaar geworden van de Dirk Zeldenrust Duurzaamheid prijs. Ook 2020 wordt deze prijs weer uitgereikt. Schrijf je in voor dit fantastische initiatief. Het heeft ons veel moois opgeleverd. Wij wensen de nieuwe inschrijvingen alvast veel succes!

DZDP2020.jpg

Juni 2019 Gelderland helpt

In juni 2019 mochten wij een herhalingsoproep doen bij TVGelderland rubriek GelderlandHelpt. Vele leuke reacties mogen ontvangen (en nog steeds). Hout aanbieden mag nog steeds. Bij sterke voorkeur via de mail en met foto's.

26 maart 2019 hebben wij de cameraploeg van TVGelderland rubriek GelderlandHelpt in onze werkplaats gehad. Vanaf dat moment komen we door heel Gelderland om aangeboden massief hout op te mogen halen. Hoe leuk is dat?? Nog leuker om te melden misschien is dat deze twee heren inmiddels lang en breed met betaald werk bezig zijn. Hulde mannen!

Schermafbeelding 2019-12-10 om 18.13.08.
Schermafbeelding 2019-12-10 om 18.13.25.